.

.








7 Mart 2009 Cumartesi

SÜLEYMAN AĞA BAYDİLİ

Leyla`ya...


Selam getirmedi selâ getirdi,Tenha gurbetlere saldığım turna...Leyla`ya selam söyleyin..Buruk matemler tutarmış kara geceler ortası,Kara geceler ortası ağlarmış,Ak alnıma kara yazı vurmuşlar,Neyleyim..Neyleyim aramızda delinesi dağ da yok,Ben çağı delmedeyim,Beklesin Leyla`ya selam söyleyin.Anam bir ağıt tutturmuş, hep öyle ağlar dururmuşGün doğarken ağlanmaz ki, hem ben de ağlamadım.Birazdan imam gelecek, sağ gözümde yaman vuruyor felek,Ben anama doyamadım, sanırım anam gelecek.Bahara sitem söyleyin,Şu çöken ömrümüze mevsimi matem söyleyin.Beni böyle yalın yürek saldı kara sevdalara,Ne bir karış toprak ne bir kaç çiçek,Kahrımız çökmüş bağlara...Hoyrat acılarda susmuşum,Suz-i nak destanlar dökülmüş sehpalara...Bahara sitem söyleyin,Bundan böyle bizim ele gelmesin...Şafağa ecel söyleyin,Yollar çekse yüreğimi durmaz gelirim.!Tenhalarda dizlerini dövmesin,Uhrevi sabahlar ayırdım kalan ömrü..Neyleyim neyleyim yalan ömrü,Ben bir gelincik soyluyum..Gamlı sevdalar dokurum geceleri duvarlara,Nesi var isyankar ağıtlar gibi yarım türküler yaşadıysam,Kan-u ter yaşadıysam nesi var..Şafağa ecel söyleyin.Her sabah güne karşı türkümüzü söylesin.Vatana kurban söyleyin,Bana karşı yüzü yok diye eseflenmesin.Çocuksuz analar gibi taş basarmış yüreğineDerdini taşlara yanarmış,Etmesin "gel kurban"a dayanamaz "gelir" deyin,Bayramı getirir deyin o uzak diyarlardan,Birileri kahpelenirmiş dururmuş,Kan-ı Sultan Süleyman ölür, ölür diye deyin..Vatana kurban söyleyin...Mehmed`e beni demeyin.Attaya gitti deyin sizi emanet kuşlar, Mehmed`imi incitmeyinMehmed`e beni demeyinYetim sevgileri ağlatmak olmazMehmed`i Mehmed`e anlatmak olmaz.Bir yiğit, bir tevhid, bir avdet deyin O`na. O beni anlar.Ah Mehmed`im beni duyarsa ağlar.Bir ışıklı destan ördüm çevrili gurbetlerde,Dert yanına bağlasın.Can dökümü mevsimler yıkıldı üstümüze ,Adım yanında kalsın.Canevimde son cemresi kıblenin,Ve sevda bereketi ile geldim sesi..Ben öyle yaşamaktan kurtulmuş,"Hoşgeldin" diyerek açtım gönlümü.."EŞHEDÜENLÂİLAHEİLLALLAH VE EŞHEDÜENNEMUHAMMEDEN ABDUHU VERASULÜHÜ"Yendim yendim yendim ölümü..Bulanık seherlere, bir kutlu ezan gibi asılı kaldım göğe,Yalnızdım ve yalnızım..HAK`tan gayrı kimse sesim işitmez.Kimseye birşey demeyin, demeyin değmez...! Şiir: Süleyman Ağa BAYDİLİ

***


Defterim nerdesin?


Geçmiş baharların şarkısıyla gel,Ölümü karşılar eski bir “Selam”.Ya da bir namlunun hançeresi olBen bu suskunluğu kaldıramam…
“Yaşamaya değmemişti mevsimler
Bana konuş diyorlar, defterim nerdesin!
Nerdesiniz omzumda taşıdığım isimler”Geçmiş baharların şarkısıyla gel,Yeni türkülere bel bağlayamam… Her dem yeniyim ben hep “MÜSLÜMAN’ım”Zamana gerilmiş çağdaş İsa’yım
“Nefesimi soluyanlar çıkıp gittiler,
Yaşama molası verdi bir yanım,
Yol uzundu, katık yoktu, açtılar
Benim ellerim sertti, onlar yumuşaktılar
Tenha bir köşesine saklandılar bağların
Tebdil yaşıyorlar, devran onların”Her vakit yeniyim ben, hep “MÜSLÜMAN”ım;Bebeklerin getirdiği “SELAM” ım…Kendimden gayrıya bel bağlayamam,Her yerde ÖZMEN’im, Hep SÜLEYMAN’ım…
Bu sabır tesbihinin imamesi ol,
Geçmiş baharların şarkısıyla gel...
Ya da bu yerlerde artık duramam,
Duramam!..
Duramam!.. Şiir: Süleyman Ağa BAYDİLİ
***


Benim yalnızlığım sana da yeter...


Belki ayrılığı yanlış anladıkBelki de kalplerin hilesi zamanVakti bir yerinden kırıp gel artıkBir kaç mevsim getir hatıralardanSay ki geceleyin hiç ağlamadıkVe beni yollara salıp gitmedinGittiğin akşamı alıp gel artıkEn kırık yerine bırak kalbiminBil ki her şey tamam, biz yarım kaldıkYüreğim vurdukça eksiliyorumKayan yıldızları bulup gel artıkArtık bu geceyi çekemiyorum.Gör ki,rüyaların altında kaldık. Bize kapısını örtmüş şehirler. Bütün gemileri yakıp gel artık! Benim yalnızlığım sana da yeter! Şiir: Süleyman Ağa BAYDİLİ



Süleyman Ağa BAYDİLİ


Doğum Tarihi - 11 Şubat 1959, ElazığTRT Ankara Televizyonu Belgesel Programları Müdürlüğünde çalıştı. Bu sırada bir çok belgesele imza attı. Bir Kitabın Hikayesi isimli belgesel ile tam bir ivme yakalamışken TRT'den istifa ederek TGRT'ye geçti. Burada bir süre yönetmen olarak çalıştı ve oradan ayrılarak kendi şirketini kurdu.YÖNETMENLİĞİNİ YAPTIĞI BELGESEL FİLMLER Doğu'nun El Hamra'sı - 1987Sabri ÜLGENER - 1988Necip Fazıl KISAKÜREK - 1988Beş Şehir - 1989Paranın Hikayesi - 1992 / 1995Zaman - 1996Bir Kitabın Hikayesi - 1997Gayri Mehmetler Türküsü - 2007YAPIMCI FİLMOGRAFİSİ Klasik Sanatlarımız - Cemil Meriç -

.



İYİLER İYİDİR